27jún

Šťavnaté čerešňové muffiny: Letná lahôdka plná chutí a vitamínov 🍒✨

Úvod

Je sezóna ovocia a my milujeme čerešne! Pripravte si s nami šťavnaté čerešňové muffiny, ktoré nielenže skvelo chutia, ale sú aj plné vitamínov a minerálov. Tento jednoduchý recept kombinuje ingrediencie ako špaldovú múku, kokosový cukor a mandľové mlieko. Výsledok? Muffiny, ktoré si zamiluje celá rodina! 🥰🍒

Šťavnaté čerešňové muffiny

Recipe by Škola stravovania
Porcie

8-10

porcií
Príprava

20

minutes
Varenie

25

minutes
Celkový čas

45

minutes

Ingrediencie

  • ½ špaldovú a ½ kokosovú múku (250 g): Špaldová múka je zdravšia alternatíva k bežnej pšeničnej múke a dodáva cestu jemnú orieškovú chuť. Kombinácia špaldovej a kokosovej múky pridáva ďalší rozmer chute a textúry. 🥥🌾

  • špaldovú celozrnnú múku (100 g): Celozrnná špaldová múka zvyšuje nutričnú hodnotu cesta a pridáva vlákninu. Pomáha tiež pri stabilizácii hladiny cukru v krvi. 🌾✨

  • kokosový cukor alt. med (250 g) : Kokosový cukor je prírodné sladidlo s nižším glykemickým indexom, čo je vhodnejšie pre udržanie stabilnej hladiny cukru. Alternatívne môžete použiť med, ktorý dodá muffinom jemnú sladkosť. 🍯🥥

  • mandľové mlieko (3 dl): Mandľové mlieko je skvelou bezlaktózovou alternatívou k tradičnému mlieku. Dodáva cestu jemnú, orieškovú chuť a je ľahko stráviteľné. 🌰🥛

  • vajcia (2 ks): Vajcia pomáhajú spojiť všetky ingrediencie dohromady a dodávajú muffinom štruktúru. Zároveň prispievajú k vláčnosti cesta. 🥚🥚

  • kokosový olej (1,5 dl): Kokosový olej dodáva muffinom bohatú, jemnú chuť a zlepšuje ich textúru. Je tiež zdravším tukom v porovnaní s tradičnými olejmi. 🥥🧴

  • kôru z 1 citróna: Citrónová kôra dodáva muffinom sviežu, citrusovú arómu a zvyšuje ich chuťovú atraktivitu. Je tiež zdrojom vitamínu C. 🍋✨

  • vanilkový extrakt (1/2 ČL): Vanilkový extrakt z vanilkových luskov dodáva muffinom príjemnú vanilkovú arómu. Je to skvelý spôsob, ako zvýšiť chuť a vôňu cesta. 🌼🍭

  • soľ (1/4 KL): Soľ zvýrazňuje chute všetkých ingrediencií v ceste. Pomáha tiež vyvážiť sladkosť muffinov. 🧂

  • sódu bikarbónu (2 ČL): Sóda ako zdravšia varianta pomáha muffinom stúpnuť a dodáva im ľahkú, nadýchanú textúru. 🌟🍰

  • 400-600 g vykôstkovaných a čerstvých čerešní: Čerešne dodávajú muffinom šťavnatosť a sladkú ovocnú chuť. Sú bohaté na vitamíny a antioxidanty. 🍒

  • Mletú škorica: Škorica pridáva muffinom teplú, korenistú chuť a arómu. Je tiež známa svojimi zdravotnými benefitmi. 🌿

  • Kokosový cukor: Kokosový cukor je prírodné sladidlo, ktoré dodáva muffinám jemnú karamelovú chuť. Je vhodnejší pre udržanie stabilnej hladiny cukru v krvi. 🥥🍯

Postup prípravy

  • Vykôstkujeme a pripravíme si čerešne. Ja dávam aspoň 400 g, odporúčame kľudne dať aj 500-600 g, muffiny sú oveľa šťavnatejšie a ovocnejšie.
  • Zmiešame suché suroviny a dopredu si zmiešame obe múky so sódou bikarbónou, soľou, nastrúhanou citrónovou kôrou a vanilkovým extraktom. Zvlášť zmiešame škoricu s kokosovým cukrom (ako bonus) a odložíme si bokom.
  • Najprv vyšľaháme vajcia s mliekom a cukrom, následne už len metličkou vmiešame múku. Olej vmiešame ako posledný. Nakoniec už len lyžicou vmiešame do cesta čerešne.
  • Zmes naplníme do papierových košíčkov celkom až do plna. Tie muffiny, do ktorých chcete dať škoricu, naplňte do polovice košíčka, dajte 1 kopcovitú KL zmiešanej škorice a zakryte aj tie až celkom do plna. Možno sa vám to cesto bude zdať zo začiatku priveľa, ale verte, zmestí sa to do tých 12-ich košíčkov. Napokon dáme piecť do rúry, ktorú sme si už dopredu rozohriali na 190 °C na cca 25 minút v závislosti od rúry.
  • Už upečené krásne muffiny hneď zahorúca im vrch môžete potrieť kúskom ghee masla, budú ešte lepšie. Najlepšie sú vychladené, pár hodín po ich upečení a aj na druhý deň.

Hodnotenie Školy stravovania:

  • 7/10. Tento recept je skvelý vďaka kvalitným ingredienciám a jednoduchej príprave. Nahradením špaldovej múky sa funkčnejšiu alternatívu by sme dosiahli vyššie skóre. Muffiny sú šťavnaté a plné chutí, ideálne na letné dni! 🍒✨

Záver

Čerešňové muffiny sú ideálnym letným dezertom, ktorý spája šťavnaté ovocie a zdravé ingrediencie. Tento recept je jednoduchý na prípravu a výsledok je vždy lahodný. 🥰 Muffiny sú skvelé na raňajky, ako dezert po obede alebo ako sladká pochúťka k popoludňajšiemu bylinkovému čaju. Vyskúšajte tento recept a doprajte si kúsok leta v každom súste! 🍒☀️

11 máj, 2024
0

Orieškovo-semiačkový chlebík

Orieškovo-semiačkový chlebík: Zdravá pochúťka pre každého! 🌰🍞 OBSAHOrieškovo-semiačkový chlebík: Zdravá pochúťka pre každého! 🌰🍞ÚVODPOPIS INGREDIENCIÍPOSTUP PRÍPRAVYHodnotenie Školy stravovaniaZÁVERZhrnutie receptu ÚVOD Dnešný recept na orieškovo-semiačkový chlebík je skutočnou perlou pre milovníkov…
Čítať viac
09 máj, 2024
0

Zapečené avokádo s vajíčkom

Zapečené avokádo s vajíčkom – ideálna lahôdka🥑🍳 OBSAHZapečené avokádo s vajíčkom – ideálna lahôdka🥑🍳ÚvodPopis ingredienciíPostup prípravyHodnotenie Školy stravovania:ZáverZHRNUTIE RECEPTUIngrediencie:Postup Úvod Dnešný recept je inšpiráciou pre tých, ktorí milujú netradičné, ale…
Čítať viac

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Toto pole je povinné.

Toto pole je povinné.