23máj

Hummus z pečeného karfiólu

Úvod

Hummus z pečeného karfiolu je skvelou alternatívou k tradičnému hummusu, ktorý nielenže poteší vaše chuťové poháriky, ale tiež obohatí váš jedálniček o zdravú dávku zeleniny. Tento recept je ideálny pre vegetariánov a tých, ktorí hľadajú bezlepkové a bezlaktózové možnosti. Pečený karfiol dodáva hummusu jemnú sladkosť a orieškovú chuť, ktorá je perfektne doplnená tahini a čerstvým citrónom. 🌱🥦

Karfiól (1 hlavička) –  je skvelým zdrojom vitamínu C, vitamínu K a vlákniny, čo podporuje trávenie a imunitný systém. Okrem toho obsahuje antioxidanty, ktoré pomáhajú v boji proti zápalovým procesom v tele.

Olivový olej (alebo avokádový olej) (3PL) – je bohatý na zdravé mononenasýtené tuky, ktoré podporujú zdravie srdca a znižujú hladinu zlého cholesterolu. Avokádový olej je tiež plný vitamínu E a má protizápalové vlastnosti, ktoré sú prospešné pre kožu a celkové zdravie.

Tahini (2PL) – pasta z mletých sézamových semienok, je bohatá na bielkoviny, zdravé tuky a minerály ako vápnik, železo a magnézium. Taktiež obsahuje lignany, ktoré majú antioxidačné a protirakovinové vlastnosti.

Voda (2-4 PL) – je nevyhnutná na dosiahnutie správnej konzistencie hummusu a zabezpečuje hydratáciu. Pri použití vody môžete regulovať hustotu hummusu podľa svojich preferencií.

Citrónová šťava (1 citrón) – dodáva hummusu sviežosť a jemne kyslú chuť, ktorá vyváži sladkosť pečeného karfiolu. Obsahuje vitamín C, ktorý posilňuje imunitný systém a podporuje zdravú pokožku.

Cesnak (1 strúčik)- dodáva hummusu charakteristickú arómu a pikantnosť. Má silné antibakteriálne a antivírusové vlastnosti, čím prispieva k posilneniu imunity a ochrane pred infekciami.

Soľ (1/2ČL)- zvýrazňuje chute všetkých ingrediencií a dodáva hummusu potrebnú vyváženosť. Pri použití kvalitnej morskej soli získate aj dôležité minerály, ako je horčík a vápnik.

Rasca (1/4 ČL)- dodáva jemnú, zemitú chuť a je známa svojimi tráviacimi a protizápalovými účinkami. Pomáha pri nadúvaní a podporuje zdravé trávenie.

Koriander (1/4 ČL)- obohacuje hummus o výraznú, citrusovú arómu. Má detoxikačné vlastnosti a pomáha telu zbaviť sa ťažkých kovov.

Slnečnicové semienka (na ozdobenie)- dodávajú chrumkavý prvok a sú bohaté na vitamín E, selén a zdravé tuky. Tieto semienka podporujú zdravie srdca a majú protizápalové vlastnosti.

Petržlenová vňať (na ozdobenie)- dodáva sviežosť a farebnosť. Obsahuje vitamín K, vitamín C a antioxidanty, ktoré podporujú zdravie kostí a imunitný systém.

Tieto ingrediencie spolu vytvárajú lahodný a výživný hummus, ktorý je jednoduchý na prípravu a skvelý pre vaše zdravie. 🥗🌿

Postup prípravy

1. Predhrejte rúru na 200°C.

2. Z hlavičky karfiolu vyberte ružičky a položte ich na pekáč. Pokvapkajte 1 lyžicou olivového oleja a premiešajte, aby sa rovnomerne obalili. Vložte pekáč do rúry a pečte 20 minút, alebo kým karfiol nezmäkne a jemne nezožltne.

3. Po upečení presuňte karfiol do kuchynského robota alebo mixéra. Pridajte tahini, zvyšné 2 lyžice olivového oleja, vodu, citrónovú šťavu, cesnak, soľ, rasce a koriander. Mixujte na vysokej úrovni, až kým nebude zmes hladká a krémová. Podľa chuti pridajte viac korenia alebo vody, ak je to potrebné na dosiahnutie požadovanej konzistencie.

4. Hummus preložte do servírovacej misy a ozdobte slnečnicovými semienkami a nasekanou petržlenovou vňaťou. Podávajte s čerstvými zeleninovými tyčinkami, pita chlebom alebo ako nátierku na sendviče. 🥙

Tento recept je vysoko funkčný a zdravý vďaka kombinácii kvalitných ingrediencií, ktoré podporujú celkové zdravie a sú vhodné aj pre rôzne diétne obmedzenia. Hummus z pečeného karfiolu je výborným zdrojom vitamínov a minerálov, má nízky obsah kalórií a je bohatý na vlákninu. 🌟

Záver

Dúfame, že vás náš hummus z pečeného karfiolu nadchol rovnako ako nás! 🥰 Skúste ho podávať s čerstvou zeleninou, pita chlebom alebo ako chutnú nátierku. Vaša rodina a priatelia si ho určite zamilujú! 💚 Ak ste tento recept vyskúšali, podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch. 😊👩‍🍳

Ďakujeme, že nás sledujete a prajeme vám dobrú chuť! 🌟

Ingrediencie

– 1 hlavička karfiolu, rozdelená na ružičky

– 3 lyžice olivového oleja (alebo avokádového oleja)

– 2 lyžice tahini

– 2-4 lyžice vody

– Šťava z 1 citróna

– 1 strúčik cesnaku

– 1/2 lyžičky soli

– 1/4 lyžičky rasce

– 1/4 lyžičky koriandru

– Slnečnicové semienka a nasekaná petržlenová vňať na ozdobenie 🌻

Postup

1. Predhrejte rúru na 200°C

2. Z hlavičky karfiolu vyberte ružičky a položte na pekáč. Pokvapkajte 1 lyžicou olivového oleja (alebo avokádového oleja) a premiešajte, aby sa spojil. Vložte plech na pečenie do rúry a pečte 20 minút.

3. Presuňte karfiol do vášho Vitamixu alebo kuchynského robota. Pridajte tahini, zvyšné 2 lyžice olivového oleja, vodu, citrónovú šťavu, strúčik cesnaku, soľ, rascu a koriander. Pridajte korenie podľa chuti. Mixujte na vysokej úrovni, až kým nebude hladká a krémová.

4. Preložíme do servírovacej misy a ozdobíme slnečnicovými semienkami a nasekanou petržlenovou vňaťou.


09 máj, 2024
0

Zapečené avokádo s vajíčkom

Zapečené avokádo s vajíčkom – ideálna lahôdka🥑🍳 OBSAHZapečené avokádo s vajíčkom – ideálna lahôdka🥑🍳ÚvodPopis ingredienciíPostup prípravyHodnotenie Školy stravovania:ZáverZHRNUTIE RECEPTUIngrediencie:Postup Úvod Dnešný recept je inšpiráciou pre tých, ktorí milujú netradičné, ale…
Čítať viac

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Toto pole je povinné.

Toto pole je povinné.